Škola pred vratima – da li je predškolac zaista spreman?

Polazak u prvi razred predstavlja značajnu promenu u životu svakog deteta, kada se ono
prvi put susreće s ozbiljnim obavezama i stiče iskustvo o tome kako da uči i da odgovori na
zahteve učitelja i škole. Da bi bilo spremno da nauči da čita i piše potrebno je da ima
razvijene odredjene sposobnosti: 

  • vizuelno opažanje koje mu omogućava da prepoznaje i razlikuje složene likove kao
    što su slova 
  • odgovarajuću prostoru orjentaciju i dobru organizaciju za korišćenje površine
    papira pri crtanju 
  • sposobnost izvodjenja sitnih i preciznih pokreta pri pisanju 
  • zrelo grafomotorno izražavanje koje omogućava oblikovanje slova na papiru
  • razumevanje verbalnog naloga, izražavanje u složenim, gramatički pravilnim
    rečenicama
  • pravilno izgovaranje svih glasova maternjeg jezika 
  • sposobnost da raščlani na pojedinačne glasove reč od najmanje četiri glasa i da
    pravilno sastavlja reč od najmanje četiri glasa 
  • sposobnost da održi kontinuiranu pažnju u dužinu od sat vremena 
  • da se već opredelilo za korišćenje jedne ruke kao vodeće.
    Ukoliko je dete nedovoljno spremno krenulo u prvi razred, može pri učenju da
    ispoljava teškoće kao što su nestalna i kratkotrajna pažnja; prilikom pisanja olovku ili
    često ispušta iz ruke ili previše steže, zamenjuje, izostavlja ili dodaje slova i/ili  slogova,
    rukopis mu je neuredan i nečitak, slova neujednačene veličine; čita slovo po slovo, ima
    poteškoće da poveže slova u reč, dodaje slova i slogove , izostavlja ili skraćuje reči dok
    smisao pročitanog teksta ili razume delimično ili ne razume; a sve ovo dovodi do izrazito
    promenljivog uspeha i motivacije pri učenju.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *